Mona Lisa jest najsłynniejszym
obrazem Leonarda da Vinci, który swoje dzieło tworzył przez prawie 3
lata: obraz powstał w początkach XVI wieku (ok. 1503–1506), a obecnie
znajduje się w paryskim Luwrze.
To najsłynniejsze, ale i najlepiej
zarabiające i najczęściej przerabiane dzieło sztuki na potrzeby reklamy -
prawa autorskie już dawno wygasły więc można szaleć do woli, zmieniać
obraz w dowolny sposób. Do tej pory powstało ponad 100 reklam - jedne
mniej lub bardziej udane, ale chciałbym się skupić tylko ma dwóch.
Mona "Łysa"
"Rak
zmienia życie, ale nie jego wartość" to hasło kampanii, gdzie Mona Lisa
pokazana jest z ogoloną głową, jak po chemioterapii. Kampania ma
zmienić nastawienie ludzi do osób chorujących na nowotwory i zwrócić
uwagę na wartość i godność życia. Przyznam, że kiedyś miałam inne
wyobrażenie o nowotworach - wydawało mi się ze większość da się wyleczyć
i generalnie będzie "Happy end" - niestety, w życiu tak wesoło nie
jest. Dużo osób prędzej czy później spotka osobę chorą - czy to w
rodzinie czy wśród znajomych i wtedy człowiek nie wie jak się zachować -
poklepać po ramieniu i mówić "Będzie dobrze" czy ugryźć się w język...
Fundacja ANT zapewnia bezpłatną opiekę w
domu dla chorych na raka we Włoszech i Europie, a także wsparcie
psychologicznego dla chorych i ich rodzin.
źródło: sploid.gizmodo.com
Na przeciwległym biegunie, dla kontrastu "Pantene Time Renewal" i Mona Lisa z pięknymi włosami.
Rzadko jest Happy End, niecały rok temu mój Ukochany Tata zmarł na chorobę nowotworową.
OdpowiedzUsuńModlę się o to, żeby jakiś zdolny człowiek wreszcie znalazł lek na tą straszną chorobę.
Najgorsze jest to, ze tych nowotworów jest co raz więcej :(
Usuń