środa, 26 lutego 2014

Mona Lisa i Mona Łysa

Mona Lisa jest najsłynniejszym obrazem Leonarda da Vinci, który swoje dzieło tworzył przez prawie 3 lata: obraz powstał w początkach XVI wieku (ok. 1503–1506), a obecnie znajduje się w paryskim Luwrze. 
To najsłynniejsze, ale i najlepiej zarabiające i najczęściej przerabiane dzieło sztuki na potrzeby reklamy - prawa autorskie już dawno wygasły więc można szaleć do woli, zmieniać obraz w dowolny sposób. Do tej pory powstało ponad 100 reklam - jedne mniej lub bardziej udane, ale chciałbym się skupić tylko ma dwóch.

Mona "Łysa"

"Rak zmienia życie, ale nie jego wartość" to hasło kampanii, gdzie Mona Lisa pokazana jest z ogoloną głową, jak po chemioterapii. Kampania ma zmienić nastawienie ludzi do osób chorujących na nowotwory i zwrócić uwagę na wartość i godność życia. Przyznam, że kiedyś miałam inne wyobrażenie o nowotworach - wydawało mi się ze większość da się wyleczyć i generalnie będzie "Happy end" - niestety, w życiu tak wesoło nie jest. Dużo osób prędzej czy później spotka osobę chorą - czy to w rodzinie czy wśród znajomych i wtedy człowiek nie wie jak się zachować - poklepać po ramieniu i mówić "Będzie dobrze" czy ugryźć się w język...




Fundacja ANT  zapewnia bezpłatną opiekę w domu dla chorych na raka we Włoszech i Europie, a także wsparcie psychologicznego dla chorych i ich rodzin.

źródło: sploid.gizmodo.com

Na przeciwległym biegunie, dla kontrastu "Pantene Time Renewal" i Mona Lisa z pięknymi włosami.


2 komentarze:

  1. Rzadko jest Happy End, niecały rok temu mój Ukochany Tata zmarł na chorobę nowotworową.
    Modlę się o to, żeby jakiś zdolny człowiek wreszcie znalazł lek na tą straszną chorobę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorsze jest to, ze tych nowotworów jest co raz więcej :(

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...